23 de març 2024
Rafa a Quintería - 23 març 2024
20 de març 2024
Recomanacions Exprés (02): La nuit a dévoré le monde
Portada |
La pel·lícula és principalment una recepta metòdica contra una invasió zombi: La nuit a dévoré le monde (2018), de Dominique Rocher, és un film de terror postapocalíptic que tanca dins seu una reflexió sobre allunyar-se de la zona de confort i medrar per no quedar-se estancat a la vida. El protagonista (interpretat per Anders Danielsen Lie) és un jove que torna a casa de la seua nòvia per recuperar les cintes de cassette -sabrem que conté gravacions de converses de la seua família-. A casa de la parella s'està celebrant una festa. Ell es queda adormit en una cambra i, quan desperta, aviat s'adona que la humanitat s'ha transformat en morts vivents. Com de costum (costum romerià) no se n'explica la causa, ni queda clara la transmissió ni tampoc el vaccí. De fet, el protagonista és ferit però no s'hi transforma.
El personatge elabora una metodologia de supervivència casolana poques voltes vista en aquest tipus de films. Alguns dels remeis són deixar atifells a la terrassa de l'edifici per aconseguir aigua, pesar els aliments amb una vàscula de cuina per racionalitzar el menjar. Té coneixements de primers auxilis, és un músic excel·lent, realitza nucs eficients, homenatja els morts i maneja armes amb solvència.
Hi ha també detalls com ara comptar els dies amb una graella que improvisa en una finestra i on les ics es marquen amb la brutícia del cristall. No hi ha dubte que, dins del dilatat catàleg de cinema del gènere, aquesta proposta cinematogràfica ocupa un lloc més elevat que la majoria. Quant als temes secundaris que s'aprecien en la pel·lícula, convidem a veure-la per poder-los-hi gaudir.
Consulteu enllaç 5.3
Consulteu enllaç 6/10
AvinentesA Elx ® |
Etiquetes
Anders Danielsen Lie,
Dominique Rocher,
La nuit a dévoré le monde,
postapocalíptic,
terror,
vaccí
19 de març 2024
Recomanacions Exprés (01): Greener Grass
La pel·lícula Greener Grass (2019) és un títol dirigit per dues directores (Jocelyn DeBoer i Dawn Luebbe) que, alhora, actuen com a personatges principals del film. L'acció s'emmarca sobretot en una comunitat aparentment perfecta, modèlica i feliç. Tothom, com a tret comú, duu bràquets als quals hi acompanya un somriure. Les vivendes són espaioses i acomodades als veïns feliços. Ningú es baralla amb cap persona ja que la convivència és perfecta, tan perfecta que, només començar la pel·lícula, una de les protagonistes regala la seua filla a l'altre personatge principal. Aquest fet genera el primer impacte del treball cinematogràfic darrere del qual vindran altres barbaritats inversemblants com ara que a un cambrer li caiga el menjar de la safata i els personatges, en comptes d'entrar en disputa, opten per menjar els queviures directament del sòl de terra. En poques paraules, la disputa sempre és inexistent.
Caràtula |
A pesar de tanta perfecció, el veïnat és conscient que hi ha un assassí solt que mantindrà a les tres pedretes els espectadors fins el final de la pel·lícula. Quant a l'educació dels xiquets, aquests estan tan consentits que uns entraran en ira cridant als pares -sense perdre la compostura- i un altre es convertirà en gos. El marrec que es converteix en gos desenvolupa l'habilitat d'agafar la pilota de beisbol que li llança el pare, ja que quan era humà no era capaç de fer-ho. Per tant, el pare prefereix el gos al fill. Una de les protagonistes no pot suportar tanta perfecció i en un atac d'epifania abandona la zona residencial arrancant-se els bràquets i sangnant tota la boca.
Un baló fa de fill i tothom ho accepta |
Aquestes són algunes idees que, tot i ser confessades, no desbudellen el film, el qual recomanem ja que el considerem una tasca estupenda. Hom la pot veure a FilmIn.
Etiquetes
Dawn Luebbe,
Greener Grass,
Jocelyn DeBoer
04 de gener 2023
Clica en l'article que desitges llegir
Al costat de cada article tens el tema i un breu resum del contingut
001 - Però, en volem, de solucions?
06 de novembre 2022
Rafa ha trencat una corda
Rafa ha trencat una corda, Rafa n’ha trencat una.
Rafa Fenoll (5-11-22) |
I quan Rafa trenca cordes és perquè inunda de música algun local. Aquest dissabte 5 de novembre, Rafa va trencar una corda (dos, tres) i va fer vibrar BV-22 una altra volta. Els temes que sonaren foren Depeche Mode Walking in my shoes, David Bowie Heroes, Pearl Jam Black, Jeff Buckley Dream brother, Elvis Suspicious Minds, entre d’altres habituals en els seus concerts. Allí, s’hi acollà bona gent, més encara dels que apareixen a les fotos. Fins i tot components del grup El perro asirio, imprescindibles perquè el concert es desenvolupés amb urpa i esma.
Si algú encara no l’ha escoltat cantar, el convidem que ho faça. Perquè quan Rafa trenca una corda significa que ell sol ha generat un corus, ha fingit un acompanyament o ha simulat les veus més diferents i famoses. Farà que sonen notes fins i tot sense cordes?
A continuació, alguns dels assistents:
AvinentesA |
Etiquetes
Bowie,
BV-22,
Depeche Mode,
Elvis,
Jeff Buckley,
Pearl Jam,
Rafa Fenoll
04 de novembre 2022
Però en volem, de solucions?
La beneïda, i alhora beneita, Educació, passa per un mal moment; el pitjor?, potser sí, si pensem en termes proporcionals. Bona part del professorat actual és el que fou el perfil d’alumnat que no comprenia ben bé per què estudiava, senzillament s’ho podia permetre. Aquest tipus d’alumne, d’alumna, professava l’objectiu d’aprovar, però no amb la intenció d’aprendre, sinó tan sols de superar proves per assolir un títol i, conseqüentment, incorporar-se al món del treball. Aquesta manera de pensar i d’actuar l’han heretada, sense gaire resistència, la descendència d’aquest perfil esmentat, o siga, l’alumnat a qui hui dia impartim classe.
Quant a l’alumnat i els comentaris desgastats sobre si són malcriats, que els costa concentrar-se, que no fan cas, no és una altra cosa que la conseqüència d’haver fet malament les coses en l’estadi anterior. Sumat a tot això, hi trobem -inevitablement- el mal ús de la tecnologia; aquesta, la tecnologia, resulta el millor esdeveniment que pot gaudir una societat, però mal emprada dona el resultat actual de caos i desordre. El ‘mal ús de la tecnologia’ significa utilitzar en excés un mòbil o abusar de les actuals prestacions que ens proporcionen les plataformes de vídeo (per no especificar l’agressivitat i violència que s’hi pot apreciar).
Bernat Metge, autor de Lo somni |
Val a dir que el sistema educatiu que permet que un pupil promocione, és a dir, que passe de curs tot i que arrossegue una desena d’assignatures al nivell següent, no és la manera més recomanable d’ensenyar responsabilitat. Aquest fet, propicia un perfil d’alumne (en menor nombre, això sí) sabedor del seu aprovat, no perquè aprove realment, però sí que és conscient que, tard o d’hora, aconseguirà estar en el curs que desitja: moltes voltes FP o Cicles. I, si ens detenim en aquesta darrera opció, cal matisar que aquests nivells de Cicles i FP porten a sobre una màcula tan tradicional com injusta ja que se sol creure -popularment, és clar, no científicament- que aquestes propostes acadèmiques pertanyen a alumnat que no ha vullgut estudiar. Evidentment, això és mentida. A més, hi ha la inclinació a pensar que el futur resideix en aquestes opcions acadèmiques. I és molt probable.
Els elements susdits s’addueixen a la poca gana de treballar que, a pleret, acaba per adoptar el professorat, uns perquè no tenen devoció (serien els primers descrits de l’article) i altres, els que sí que en tenen, perquè són testimonis de la decadència que es genera cada jorn durant les classes. Ara, per tant, és el moment d’escoltar allò de “Hi ha de tot; també hi ha alumnes bons”. Sí, és cert, tanmateix, preferisc la pregunta: “Però en volem, de solucions?”.
Etiquetes
agressivitat,
Cicles,
Educació,
ESO,
FP,
mòbil,
solucions,
tecnologia,
violència
02 de novembre 2022
Justin case - Dissabte 5 de novembre
La veu de Rafa Fenoll, entrevistat per AvinentesA fa poc, torna a sonar.
Esteu convidats a l'esdeveniment a BV-22. Us hi esperem.
AvinentesA
Etiquetes
AvinentesA,
BV-22,
Rafa Fenoll
29 d’octubre 2022
Un entreteniment previ a les publicacions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)